Edycja 3 (02.2019)

Witaj!

Jeśli to czytasz, to znaczy, że interesują Cię zagadki. Świetnie! Lubisz więc wyzwania, tych zaś tutaj nie zabraknie. Obiecuję! Pytanie czy sobie z nimi poradzisz? Rzucam Ci wyzwanie! Mam nadzieję, że je przyjmiesz!

Do rzeczy więc. Całość zabawy polega na rozwiązaniu szeregu zagadek. Gra została podzielona na dziesięć części. Każda z części odpowiada innej kategorii i składa się z sześciu zagadek lub zaszyfrowanego opisu konkretnego miejsca i od pięciu do siedmiu pytań, które go dotyczą. Rozwiązanie poszczególnych zagadek lub odpowiedź na pytania dotyczące danego miejsca pozwala na skompletowanie hasła, które konieczne jest do przejścia do kolejnego wyzwania. Poziom trudności będzie rósł z każdym kolejnym etapem zabawy. Raz będzie prościej, raz trudniej, zawsze jednak trzeba będzie nieco ruszyć głową.

Bawić możesz się sam, ze znajomymi lub z całym Wykopem (do czego gorąco zachęcam w dniu otwarcia Edycji 3). Jeśli preferujesz zabawę grupową, która w poprzednich edycjach była chyba najlepszym elementem całej gry, to możesz to zrobić na kilka sposobów. Po pierwsze, zapraszam na Discorda (klik), który w Edycji 2 okazał się najlepszym miejscem do wspólnej interaktywnej gry. Po drugie, chociaż zdecydowanie mniej wygodne i interaktywne, możliwe jest rozwiązywanie zadań pod tagiem #xyzenigma (klik). W ostateczności można także próbować wspólnej zabawy w komentarzach do znaleziska na Wykopie (klik), tutaj jednak nie liczyłbym na zbyt wiele frajdy, ponieważ większość osób będzie zapewne bawić się na Discordzie i/lub tagu.

Zanim zaczniesz – kilka drobnych wyjaśnień:

  1. Poziom trudności każdej z zagadek oraz każdego tekstu i pytań z nim związanych określony będzie zawsze zgodnie z następującą skalą: łatwy, średni, trudny, bardzo trudny, ekstremalnie trudny. Określenie poziomu trudności będzie pomocne przy ocenie tego jak bardzo skomplikowany jest dany element zabawy i jak bardzo trzeba przy nim pogłówkować. Najniższy poziom trudności sugeruje nieduże skomplikowanie i brak konieczności doszukiwania się ukrytych znaczeń, rozszyfrowywania symboli itp. Najwyższy poziom trudności sugeruje zaś sytuację całkowicie odwrotną, bardzo wysokie skomplikowanie, konieczność dłuższego zastanowienia i zrozumienia ukrytych znaczeń czy też znalezienia mało znanych informacji. W tym miejscu warto także nadmienić, że poziom trudności może dla konkretnych osób nie odpowiadać temu, który został przeze mnie podany przy danej zagadce. Dla osoby z odpowiednią wiedzą na wybrany temat lub bardzo dobrą umiejętnością łączenia faktów zagadki mogą być o wiele łatwiejsze niż moja wstępna ich ocena. W związku z tym przyjętej przeze mnie skali nie należy traktować jako wyroczni.
  2. Edycja 3 to całkowicie nowy format zabawy. Nie wykluczam więc, że w którymś momencie gry potrzebna będzie moja pomoc. Wszystkie wyzwania były przeze mnie sprawdzane po kilka razy. Zawsze mogą się jednak zdarzyć drobne błędy. W razie konieczności udzielenia wskazówki lub jakichkolwiek wątpliwości odnośnie poprawności któregokolwiek z zadań należy pytać mnie na Discordzie zabawy lub wołać na Wykopie (@Matt_888).
  3. Wszystkie informacje do zadań czerpałem z angielskiej Wikipedii, za każdym więc razem kiedy trzeba będzie znaleźć jakieś dane, należy sugerować się tą właśnie wersją językową serwisu (dotyczy to także zagadek związanych z Polską).
  4. Hasła mogą zawierać cyfry oraz litery. Mogą być ciągiem znaków lub wynikiem działania. W każdym przypadku wszystkie szczegóły będą sprecyzowane na stronie konkretnej cześć zabawy.

Raz jeszcze przypomnienie gdzie można się wspólnie bawić (w szczególności zapraszam na Discorda): Discord (klik), tag zabawy (klik), znalezisko (klik).

Wszystko jasne? A więc do dzieła! Mam nadzieję, że Ci się spodoba!

ETAP 1/10:

Zagadka:

W Wielkim Jabłku na cokole stoi sobie Kolumb w kole.
Patrzy dumnie na ulicę i szaleństwa okiennice.
Po prawic są dwie wieże, a po lewej ma obrzeże.
Z przodu prosta zaś aleja, którą miasto wzdłuż okleja.

  1. Wzrost Kolumba (w centymetrach).
  2. Długość wspomnianej ulicy w pełnych kilometrach.
  3. Litera utworzona z okien szaleństwa.
  4. Wysokość wież w metrach.
  5. Powierzchnia (w hektarach) tego czego obrzeże jest po lewej.
  6. Numer wspomnianej alei.
  7. Ilość skrzyżowań tej alei do pierwszego plusa.

Hasło jest ciągiem cyfr i jednej litery (zgodnie z podaną wyżej kolejnością).
Hasło NIE jest wynikiem działania.

Poziom trudności:

Rymowanka – średni
Punkt 1 – łatwy
Punkt 2 – łatwy
Punkt 3 – średni
Punkt 4 – łatwy
Punkt 5 – łatwy
Punkt 6 – łatwy
Punkt 7 – średni

Pamiętaj, że poziom trudności to tylko sugestia.

Kolejne wyzwanie:

Zabezpieczony: UVB429

 

XYZ_ENIGMA EDYCJA 3